onsdag 5. desember 2012

LYS STØPING I GAMLE KAR

Dette var gøy må jeg si, snakk om å støpe i boller og kar :)
Her har en stor krystall skål blitt forvandlet til et unikt lys!
Den hvite stearinen gjør at det blir som en lykt!
Har lokk som hører til denne.Et flott arvegods som kan brukes til annet enn bare pynt:)

Her er det ene sausnebbet

Jeg hadde ikke nok veker,så det må jeg få tak i. Har flere kopper som skal fylles :) 
Sukker skåla til venstre har min bestefar hatt

Jeg fant fram en gammelt panne som ble satt i vannbad i en 
større en. 
Jeg helte først litt smeltet stearin oppi rundt veken slik at den ble holdt på plass,så surret 
jeg den rundt en blyant/tynn pinne for at veken skulle holde seg rett i koppen.
Du kan titte inn til Anne på landet sin inspirerende blogg å se mer hvordan hun gjør det :)

Håper dere ikke kaster lys-stumpene mer, men smelt om og fyll i unike kar av alle slag :))
Det er jo kjekt å gi bort slikt i julegaver også :)

I dag har jeg ordnet med hjemmelaget fuglemat til de små vennene mine ute ♥ 
Er spent på om det faller i smak hos de :)

Masse klemmer fra Bente-mor 




15 kommentarer:

  1. Så skjønt !
    Herved skaal jeg spare på stumper :)
    ha en fin kveld Bente :)

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Så kjempefine lys du har laget;)
    Har noen gamle skåler som jeg har tenkt å lage lys oppi. Lurer på om det går bra!!

    Ha en super kveld;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  3. Åh, så fint!!
    Så lurt- dette skal jeg prøve meg på selv også :-)
    Takk for tips!

    Ha en fin kveld :-)
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Kor fint det vart !
    Lurt å ta i bruk noko av det som er gøymt i skuffer og skap.

    Fin kveld til deg !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Så fint det så ut. Flott med lysene i de gamle sakene. Gjorde seg godt både i krystallskål og sausenebb. :)

    SvarSlett
  6. Dette ble jo flott!!!
    Likte spesielt godt,den første skåla ;)
    Min plan er å lage tennbriketter med avispapir og stearin, håper å rekke det neste uke ;)
    Nyt førjulsdagene videre!!
    Klem

    SvarSlett
  7. Dette ble jo riktig fint! :)
    Utrolig søt krystallskål... *sukk*
    Morsomt å prøve noe nytt med gamle skatter. ;)
    Alltid koselig og inspirerende å titte innom bloggen din, Bente!
    *klem*

    SvarSlett
  8. Så flott det er med lys i gamle kar.
    Men tåler de varmen når lyset brenner?
    Har masse lysstubber som jeg kan tenke meg å smelte for å lage
    noen nye lys. Er jo en koselig liten gave.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  9. Dette gjorde vi på jobb her om dagen :) Brukte gamle blikkbokser og pyntet med decopage og lagde lys oppi :D Koselig aktivitet :)
    Klem Tove

    SvarSlett
  10. Kjempespennende å lage lys. Dine ble jo bare helt superfine.

    Kos deg.

    Klem

    SvarSlett
  11. Så fine de ble. Og de søteste lysholderene da.. Herlig.
    Ha en fin dag i kulda. Kjære Bente du sprer om deg med glede.
    Du er skjønn.

    Klem Margareth

    SvarSlett
  12. Det er jo så flott :) og det blir jo alltid litt lys igjen på disse kubbelysene. Skikkelig smart !

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  13. Så utrolig flott! Takk for inspirasjon!

    Klem

    SvarSlett
  14. Knallfint - og for et tips :) jeg savner å støpe lys, gjorde det litt før...men det var før barna kom. Kanskje gjøre det sammen med dem? hm, nå fikk jeg litt å tenke på. Digger at du støper i ting - det var knall. Ønsker deg en fin dag, min venn <3

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥