søndag 4. mai 2014

De vakreste mormor blomster

Helt siden jenta mi var lita har disse markblomstene hatt det navnet her hjemme hos oss :)
Vi bodde i Oslo og vi var ofte hjemme hos mormor og morfar i mai måned.
Utenfor der de bodde var det en stor mark fullt av disse  


Jeg elsker jo å ta bilder, så det måtte bli en photo shoot med disse skjønnhetene :)


Søte detaljer  


Emalje muggen er fra IKEA i gammel stil :)



Blonder hører med :)



Er det noen som vet navnet på denne blomsten eller ugresset?

Håper dere ble inspirert av bildene mine :)

♥  Fineste uke ønskes dere  


Klem Bente

18 kommentarer:

  1. Åååå ja de er så søte:)
    Jeg måtte ALLTID binde kranser til alle nissene mine da de var små❤️
    Karser kaller vi de her på Vestlandet:)
    Supersøte bilder søta.....hi,hi var ikke det søtt❤️❤️❤️

    Klem på deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ho ho nå må jeg le.....binde kranser til NISSENE ???
      Sånn er det når jeg skriver med iPad ......
      NIESENE skulle det være......
      Nissene liksom.....det skulle tatt seg ut;)))

      Fin mandag:)))
      Klem.

      Slett
    2. Hahaha, begynte å lure på hva nisser det var :-D :-D :-D hihi

      Slett
    3. Kan jo aldri vite med en sånn tøysekopp som meg;))))
      Hi,hi ;)

      Slett
  2. Nydelige bilder på vakker bukett! :)
    Ligner på melkebøtter, men de er vel hvite?
    Tusen takk for koselig og omtenksom hilsen hos meg. Det varmet godt i hjertet!
    (Lite aktivitet på bloggen, men mye i det virkelige liv.)
    Sender en god takke-klem til deg. :)

    SvarSlett
  3. De er superskjønne!
    Vi kaller den engkarse.
    Helt fantastisk farge da:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Fantastisk nydelige bilder vennen!!!!
    Den skjønne mugga har jeg også.
    Blomstene er veldig fine. Jeg plukket de mye som lita jente,
    i blomsterenga til bestemor!
    Jeg er også veldig glad i å ta bilder av blomster.
    Det har du nok sett :)

    Håper du har hatt en fin søndag.
    Vi har vært i konfirmasjon i dag.
    Til neste år er det vår tur igjen!

    Klem fra Anne-Marit.

    SvarSlett
  5. Ja de er superskjønne Karsene, bare så synd de bare står noen timer inne i vase.

    Maiklemmer

    SvarSlett
  6. Så søte de små blomstene var. Kan ikke si jeg har sett de før her på Hadeland.
    Det er kjempegøy å ta bilder og blomster blir nok motiv for ganske mange bilder her
    hos meg framover også. Faktisk allerede i morgen på bloggen.
    Ja også blir det vel noen loppekjøp som får stå modell også her hos meg da. Hi hi.
    Hilsen Loppehøna fra Lunner.

    SvarSlett
  7. Så nydelig Bente ...
    Jeg måtte kaste min bukett i dag ..
    men det er jo bare å plukke en ny .
    Fantastiske bilder ... dette kan du ♥
    God ny uke til deg .
    Klem

    SvarSlett
  8. Nydelig vakkert Bente :) vet dessverre i hva de heter- men har samme mugga fra Ikea jeg også- den minste, du har kanskje den store.

    Herlig med gode minner <3

    Kos deg med kvelden- gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder! De blomstene finnes i grøftekanten her jeg bor, så koselig å ta de de inn ;) Jeg er veldig glad i å pynte med slike blomster selv og! Ha en flott uke! Klem Mirjam

    SvarSlett
  10. Herlig inspirerende bilder!
    Det "ugresset" er så nydelig:)
    Ønsker deg en fin maiuke!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  11. Når jeg selv var liten jente,noe jeg til stadighet prøver å innbille ungene våre at det ikke er så veeeldig lenge siden,så var jeg lynrask med en gang jeg fikk øye på engkarsen og plukket med meg buketter som fikk komme i kjøkkenglass.Og slik er det enda.Jeg bare må ha engkarse (og kvitveis) i kjøkkenglass,da er det lykke i heimen må vite!!!!
    Så herlig å lese at du skal få deg tørkestativ Bente - det er jammen meg lit av en lykke det også og nå kan jeg tenke meg du gleder deg!!!! Har fåt utrolig mange forespørsler om mitt,har tenkt å lage et innlegg om tips etc men vil vente til rosehagtornen ved siden av blomster for da skal jeg (ihvertfall inne i mitt hode) ta de vakreste bilder.Om jeg kunne få lagt inn en bestilling med "han der oppe" så skulle jammen meg peonene bak også plutselig sprette ut hihi ;)
    Gleder meg til å se ditt sit snart!!!!!!! Både praktisk og fint i hagen!!!
    Ha en deilig dag Bentemor!
    TOveklem:)

    SvarSlett
  12. Dette var en helt ukjent blomst for meg, med du, så skjønn! :) Ønsker deg fine maidager! :)

    SvarSlett
  13. Tusen takk for så koselige ord fra deg til meg,
    på bloggen min!

    Så glad jeg ble kjent med deg!

    Takk for at du er du!

    Stor varm klem tilbake fra Anne-Marit

    SvarSlett
  14. Husker godt hvor fine jeg synes Karsen var om våren da jeg var liten, er nok noen millioner buketter som er plukket av barnehånd av disse ja :) Hilsen Beth

    SvarSlett
  15. Så skjønne, og vakkert satt opp og foreviget ! ;)
    Nydelig vårlig her på bloggen, skulle ønske det fortsatt var det ute også.
    Venter spent på sol igjen ;)
    Ha ei fin snart helg!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥