søndag 18. mai 2014

Nydelig iskrem bløtkake

Tenkte å dele med dere denne kake oppskriften, det er første gang jeg har laget den.
Med saftig sukkerbrød bunn, bringebærsyltetøy og deilig  is mellom lagene
 smakte den super friskt:)
Kaken fryses i to omganger, oppskriften finner dere HER
Ikke var den vanskelig å lage heller :)
Den skal stå ute i over en halv time før den skal serveres og den holder seg kjempelenge 
på kake bordet:)

Sjokolade flakene er smeltet sjokolade lagt mellom to bakepapir så styrkes
 dette utover med en linjal,legges så i kjøleskapet.
Selve sjokolade  kanten ble i tykkeste laget på denne, det må jeg prøve å få til 
tynnere neste gang.

Flagget hjemme hos mine svigerforeldre i går :)



Da må dere ha en flott søndag videre!


Gode klemmer

Bente-mor

10 kommentarer:

  1. Ååå denne ser bare kjempe deilig ut.
    Du måkke legge ut så fristende bilder dagen etter så mye diggspising ;)

    Ønsker deg en herlig uke <3 klem

    SvarSlett
  2. Mmm, denne ser kjempegod ut! Men jeg tror ikke noe på at den holder seg lenge på kakebordet, den blir sikkert spist opp kjempefort :-))))) Nydelig pyntet! Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld og god ny uke. KLEM

    SvarSlett
  3. Det var ei nydelig kake du har laga! Ser så profesjonelt ut. Virkelig lekkert. Sart og fin header du har satt sammen. Sommerlig. :)

    SvarSlett
  4. Å !...FOR en kake Bente...tror jeg trenger hake-oppheng...dette ser fantastisk ut:)
    Og såå lekker header du har laget...du er så flink og inspirerende :))
    Takk :))

    SvarSlett
  5. Råflott kake :) et mesterverk Bente. Meld deg på hele Norge baker så kan jeg heie på deg :)
    Den ser både veldig god fristende og nydelig ut.

    Flott ny header også <3

    Ønsker deg fine dager Bente

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  6. den fine kaka da. Må inn og se på oppskrifta. Fine bilder.
    klem

    SvarSlett
  7. Å guriland den så veldig god ut den kaka der! Må prøves, takk for tips! :)

    SvarSlett
  8. Åh Du er jammen flink ! den var lekker, og hørtes kjempe god ut ! Eg er ikkje noe baker, og den såg i overkant avansert ut, men fikk lyst å prøve ! ;)
    Ha en fin dag ;)
    Klem

    SvarSlett
  9. Ser ut som ei nydeleg kake !!
    Den fekk eg lyst til å prøve.
    Klem

    SvarSlett
  10. For en fantastisk kake Bente !!!!
    Dette kan du ..

    Den er allerede på plass i oppskriftsboken min ..der har den fått navnet Bentes fantastiske iskake ❤️

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥