onsdag 2. september 2015

God samvittighet med sukkerfri ostekake


I dag overrasker jeg de hjemme her på en vanlig onsdag med 
sukkerfri ostekake :)
Linda Stuhaug sin matblogg er en jeg virkelig kan anbefale. 
Jeg bruker hennes oppskrifter ofte og har allerede funnet mine favoritter.
Et av hennes siste innlegg er denne ostekaken i porsjons glass :)
Så her er min variant, bærene synes ikke men de ligger godt i bunnen,jeg bruker bringebær og blåbær.




Her er oppskriften, kopiert fra bloggen hennes:



Ostekake i porsjonsglass, 4 porsjoner
friske bær 
 ♦
200 g philadelphia naturell
1 beger, 125 g yoplait sitronyoghurt*
2 gelatinplater
 ♦
70 g havregryn lettkokte
25 g ekte smør / cocosa
25 g sukrin gold ( jeg brukte vanlig sukrin)



1. Fordel friske bær i bunnen av fire porsjonsglass. Bruk rikelig!
2. Pisk sammen philadelphia, yoghurt og sukrinmelis. Smak til med søtning, og bruk gjerne litt sitronsaft om du ønsker den syrligere.
3. Bløtlegg gelatinplatene 3-4 minutter til dei er mjuke, knip ut vatnet smelt i 2 ss kokande vatn. Pisk godt inn i yoghurtblandinga. Fordel over bærene i porsjonsglassene, sett i kjøleskapet.

4. Smelt smør i ei panne, tilsett havregryn og sukrin gold. La det surre til en god, gyllen farge. Fordel over ostemassen og sett til avkjøling eit par timer. 




Ser dere den fine vekten  Den fant jeg i et gammelt falleferdig hus tidligere i sommer.
Jeg ringte til eieren og fikk lov ta det jeg kunne :) LYKKE
Mye var dessverre blitt ødelagt.
Kan vise dere senere hva mer jeg fant :)



Ha en din onsdag!
Håper dere har det bra  

Gode klemmer Bente


5 kommentarer:

  1. Den ser kjempegod ut. Må nok prøve den en gang.
    Koselig å overraske med nmoe godt på en vanlig hverdag
    Ha en herlig onsdagskveld.)

    SvarSlett
  2. Har prøvd å bruke Sukrin i noe men syntes det blir en slik rar isende smak/følelse, men jammen skal jeg prøve dette- det ser veldig godt ut :)

    Nydelig vekt i fin farge :)

    Ha det så fint Bente <3 :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Kor godt det ser ut.
    Eg har ikkje erfaring med sukrin, men kanskje prøve dette.
    Takk for tipset og oppskrifta.

    Klem.

    SvarSlett
  4. Mmmmm, dette så kjempegodt ut. Så heldig du var som fikk ta med deg skatter fra det huset. Gleder meg til å se hva mer du fant.
    Klem

    SvarSlett
  5. Oi..oi..dette var snadder ..og så attpåtil sukkerfritt !!!
    Heldige de som fikk en sånn overraskelse på en vanlig hverdag !
    Flinke du ...
    Bildene dine er såååå fine !!
    Sånn vekt husker jeg vi hadde da jeg var liten .
    Ha en fin helg Bente .
    Det er så kjekt at du er tilbake !!!!
    God klem fra Anne

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥