lørdag 26. desember 2015

Vi rakk å bli ferdig til jul


Her får dere en en liten titt av det ny renoverte badet og den" nye" gangen.
Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Nesten rart at det kan bli en så stor forskjell :)

Vi hadde først bestilt ganske så enkle fliser i litt minimalistisk stil faktisk, men jeg slo meg ikke til ro med valget. Flisene ble bestilt på en lørdag og avbestilt på mandagen, snakk om styr....
Fuktbestandig smartpanel ble bestilt og så måtte jakten på gulvfliser begynne....igjen ;)
 Instagram er en flott plass å få inspirasjon og da jeg så disse falt jeg totalt.
Flisene er fra Flisekompaniet.


Siden baderoms innredningen også ble avbestilt var neste plass å lete på gjenbruk butikken :)
Jeg så med en gang at dette skapet hadde et potensiale. Men det skulle nesten bli et bom kjøp, for dybden var litt for smal, ingen butikker hadde vask som passet, hmmmmm 
Så da var nettbutikker eneste utvei og jeg fant denne lille søte vasken 
fra Villeroy & Boch. 




Dorull holder som i utgangspunktet var en kleshenger.

Her er døren inn til mitt lille vaskerom. 
Det skal dere få se en annen gang når jeg får opp hyller og div.
Vaskerommet var i utgangspunktet en datakrok som var i gangen.
 Huken ble tettet igjen og åpning fra badet med skyvedør ble laget, akkurat plass til vaskemaskin, tørketrommel og skittentøydunk :)


Et vaskeroms skilt jeg har laget. Skiltet er så tynt at det går akkurat å få opp skyvedøren :)


 Ble litt forskjell? Det trengtes virkelig en oppgradering.




Dette skapet hadde jeg fra før, men frisket det opp med maling og frostlakk på innsiden 
av glassdørene.



Dexter er fornøyd :)



Lillegangen og én vegg i hallen er malt i en gammeldags lysegrønn farge.




Her er benken jeg fant i det gamle falleferdige huset i sommer.
Den passet perfekt inn her :)


Lønnet seg å ta en telefon til eieren :)
Benken måtte jeg bare male, føltes litt ekkel etter å ha lagt inne i det råtne huset.





Emalje muggen fra huset :)



En av skiferhellene jeg har dekorert.

En liten linselus ;)




Her er noen bilder fra julaften :) 







Fortsatt God Jul  :)



Klemmer fra Bente

5 kommentarer:

  1. Det badet ble kjempeflott. Så mange flotte
    detaljer. Likte veldig godt vaskeservantskapet.
    Koselig julebord også.
    Ønsker deg fortsatt gode juledager ;)

    SvarSlett
  2. <3 Så underbart vackert allt är hos Dig :)

    Allt från Badrum till Juldukning! <3
    Åh så flott! <3
    julkramar till Dig ..från Ingrid
    <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvarSlett
  3. Hei Bentevenn!! SÅÅÅ fint dere har gjort det på badet, det skapet var jo bare kjempelekkert til servantskap! Har kost meg nå med å se på innleggene dine fra i høst :-) Vi blogges videre. Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Du har virkelig all grunn til å være kjempefornøyd !!!
    Det ble jo bare superskjønt !
    For et herlig bad dere har fått og med de skjønneste detaljer ..flinke du .

    Håper dere har hatt fine juledager og kost dere masse .
    I morgen blir det stille her , da reiser julegjestene .
    Jeg har problemer med dataen når det gjelder blogginnlegg ..så derfor litt stille hos meg .
    Ønsker deg en fin avslutning på året som snart er slutt .
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  5. Hi ,, i love your blog and your house ,, you have a new follower
    Angelica

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥