torsdag 15. mai 2014

20 kroner bare

Endelig fikk jeg tak i en STOR glasskrukke til hvetemelet og beste av alt var at
 den lignet litt på norgesglass :) Tenk bare 20 kr for denne på gjenbruk?
Det jeg ikke visste da jeg kjøpte den var at lokket var helt fast, gummien
hadde blitt så gammel og blitt til klister, hmmm. To dager tok det før jeg fikk den opp.
Til og med stod den opp ned i såpevann i ett døgn. Ikke rart den kostet 20 kr :D


Mel skjeen fikk jeg kjøpt på Kremmerhuset i Trondheim, det er beregnet til vaskemiddel.
Men synes den passet best her jeg ;) Gammel look også :)

Den lille krukken til vaniljesukkeret fikk jeg tak i på søstrene Grene.
Så da ble alt komplett her :)

Kjekt med alt lett tilgjengelig på kjøkkenbenken :)

Da ønsker jeg dere alle en fin 17.mai feiring.
Kan tenke det bakes og strykes bunad skjorter over 
det hele land :)

Lykke til!

Mai klemmer & smil fra: 

Bente




15 kommentarer:

  1. Skal si det er stil over kjøkkenutstyret ja!!!
    Dette var jo både tøft og lekkert,får det til du Bente-mor :)))))
    Har faktisk likedan skje selv,i turkis riktignok.
    I dag var det jo til og med perfekt bake-vær,så kanskje du er i full sving med å bruke dette ??
    TOveklem;:)

    SvarSlett
  2. Å så koseleg!
    Herleg inspirasjon.

    God 17.mai :-)

    SvarSlett
  3. Herlig med gamle glass, og nye også da. Det er så kult med den Dymo-tapen på
    glassene. Gjør det hele skikkelig nostalgisk og litt retro. Sånt liker ihvertfall jeg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Stilig ble det! Flott glass og den skjeen også :)
    Jeg er også glad i å bruke Dymo, utrolig kjekt og stilig!

    Ønsker deg en kjempe flott 17.mai, håper sola vil skinne på dere!
    God klem <3

    SvarSlett
  5. Å så skjønne bilder kjære søte❤
    Du har det så koselig!

    Skjønne maidager ønskes deg ❤❤❤

    God klem .
    Herlig innlegg under her også;))kr

    SvarSlett
  6. Smart å ha mjølet i ei stor krukke.
    Flotte bilde både her og i innlegga under.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Så koselig og dekorativ krukke! 20 kroner må vel sies å være et kupp - selv om den var helt gjenklistrer...hi...hi... Flotte bilder du har tatt ;-)

    Ha en riktig god kveld og en super 17. mai ;-)

    SvarSlett
  8. HEI
    ha ha.. du vant. kjempefint glass da. stort.
    fint med slike glass til oppbevaring.
    takk for hilsener - de gleder! masse.
    ha en flott 17 mai
    klem TOVE

    SvarSlett
  9. Hei på deg Bentemor!!!

    Det var en veldig fin krukke!!! Et skikkelig kupp!!!!

    Her er vi klare for 17. Mai.
    Bunaden til frøkna henger klar, skjorter og flagg er strøket.
    Jeg velger å la bunaden henge i år, og tar på kjole.
    De melder så varmt og deilig vær!!!
    Veldig godt at 4 år etter hverandre i 17. mai komite`n er over.
    Blir koselig å gå i 17. mai tog igjen, og være sammen med familien!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  10. Veldig fine og koselige ting på kjøkkenet ditt! Det store glasset var du jammen heldig med, og godt at du fikk det opp;-) Liker slike franske (?) glass veldig godt, mer praktisk enn de norske med skrulokk.
    Tusen takk for hilsen inne hos meg, det ble jeg så glad for. Ønsker deg en riktig fin 17.mai i morgen!!
    Klem og smil fra Berit

    SvarSlett
  11. PS: Kjempefin ny header hos deg:-)))

    SvarSlett
  12. Et bra kjøp tross alt! ;) Kan tenke meg du ble litt paff da den ikke gikk å få opp...
    Veldig fint og praktisk med slike glasskrukker.
    Ønsker deg en festlig 17.mai imorgen, og ellers en fin helg!
    Gode klemmer til deg, Bente!

    SvarSlett
  13. Det skulle bli ditt det glasset :) det er veldig koselig når mel og slikt står fremme på slike gammel dagse glass!

    Ønsker deg en flott 17 mai Bente :)

    Den kaka som jeg skulle bake blir utsatt litt. Bakte en pavlova som jeg kan i blinde. Influensa og migrene/ all energien går til å bli i farta til i morgen :)
    Men jeg gleder meg til å bake den.

    Ha det så fint <3

    Gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
  14. Flott det glasset, og til den prisen.
    Kjempeheldig, selv om du måtte jobbe
    litt for å kunne ta det i bruk. hehe.
    Så fine de gryteunderlagene var da.
    Så ikke de der sist jeg var innom søstrene Grene.
    Må nok ta en tur igjen snart.
    Takk til deg for koselige kommentarer hos meg.
    Det gleder meg. Guds velsignelse over våre liv er viktig,
    derfor vil ønske deg Guds velsignelse over denne helga
    og ikke minst, over 17.mai feiringen :)


    SvarSlett
  15. Så koselig med de krukkene ... Jammen har du orden på kjøkkenet .
    Herlig å la sånne glass stå framme .
    SÅ fin header du har laget !!!
    Må skjerpe meg å få laget en ny jeg og nå ...er ikke så flink på denslags...

    Ønsker deg en flott 17.mai sammen med dine !
    Tenker nok kaka di ble flott både for øye og gane..

    Kos deg !
    God klem fra Anne

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥