søndag 3. august 2014

Bursdag og deilige sommer kaker

Eldste gutten min fylte 20 år på mandag :)
Dagen ble feiret på fredag med et stort familieselskap.
Her ser dere kakebordet jeg laget til. Morsomt å plassere de på den gamle kjøkkenbenken :)


Verdenbeste ble laget i sommervariant.Grunnoppskriften har jeg hentet hos Monica 
Inni hadde jeg et lag med bringebær syltetøy og vaniljekrem/krem med litt rom essens i.
Oppå kaken hadde jeg samme vanilje/krem blanding med friske bær på toppen.Nydelig godt :)

Oppskrift på osteiskaken finner dere HER i bloggen min.
Den serveres med rørt jordbærsyltetøy til, utrolig sommer frisk og god kake :) Lett å lage også.

Lefse og søst er en klassiker på kakebordet mitt :)



Bursdags"barnet" må sprette kaka :)


Min lille kafé ;)


Ønsker alle noen fine august dager, kan ikke klage på det fantastiske
 sommerværet vi har hatt :)


Håper på flere slike dager:


Gode klemmer

Bente-mor

12 kommentarer:

  1. Så koselig cafe det var :) så gode de ser ut. Veldig koselig at du linket til meg- snill du Bente :)
    Har lyst til å bare strekke ut hånda og ta et stykke- nam nam :) Og gratulerer med vel overstått med 20 åringen.

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 20 åringen!!
    Så herlige de kakene så ut da:) Fikk virkelig lyst på kake nå!!
    Det var så godt å høre at du er blitt bedre i ryggen din etter turen til Spania:) Tenker det har hjulpet med den gode varmen vi har hatt her i landet også!!
    Har kost meg med mange av innleggene dine under her og må si at du tar utrolig fine bilder:)
    Ønsker deg ei fin ny uke!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  3. Så herlige de kakene så ut, og gratulerer med 20-åring! Nydelige innlegg du har under her også, har ikke fått sett så mye på blogger tidligere i sommer.....
    Fortsatt fin søndag til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  4. Nam nam, kakene dine så fortreffelig ut. Sommervarianten av Verdens beste falt jeg virkelig for.
    Bruker min gamle benk på samme måte som deg når det er "lag" av ulike slag her hos meg.
    Det er så koselig å dekke til på slike gamle skatter. Kos deg videre i sommeren.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Gratulerer med 20 åringen:)
    De kakene så knallgode ut,åååå nå ble jeg fristet!!!
    Laget den iskaken i forgårs,å skal egentlig ha den neste fredag i et selskap,men nå fikk jeg nesten lyst å ta den opp igjen å kose meg ikveld,hihi;)

    Ønsker deg en finfin kveld!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  6. Gratulerer med 20 års dag til din gutt.
    Her var det mye godt. Er utrolig godtesjuk i dag.
    så disse kakene skulle jeg gjerne smakt.
    Må nok bake en dag.
    Ønsker deg ei velsignet god sommeruke :)

    SvarSlett
  7. Nam..nam..og NAM..dette ser aldeles fortreffelig ut Bente!!
    Farlig for en kakemons som meg:)
    Kos deg og ny den fine sommeren dere har fått:))

    SvarSlett
  8. Mums! Ser verkligen otroligt gott ut...
    Ha en skön vecka, sköt om dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett
  9. Er ikke så glad i kaker selv men jeg fikk jo lyst å spise alle dine samt resten av pynten.Rålekre bilder,og sikkert en superduper bursdagsfeiring også!Gratiulerer med gutten,som tiden flyr!!!!!
    Håper du har deilige dager Bente - kos deg masse,ser ut til å bli fint nå også gitt!!!

    Toveklem .)

    SvarSlett
  10. Så mye godt! Herlig med verdens beste, min favoritt! :)
    Ha en fin dag!

    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  11. Så koselig du har gjort det Bente!
    Gratulerer så mye til sønnen!
    Mange flotte innlegg her hos deg:)
    Har endelig fått laget et jeg også, har vært stille på bloggen i sommer. .
    Likte så godt innlegget med saftlaging, ble så fint med etiketter på:)
    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei på deg Bentemor!!!
    Og gratulerer så mye med stor og voksen sønn!!!
    Så deilig kakebord du stelte i stand!!!
    Nam, nam!!!

    Ha en fin dag!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥