onsdag 12. mars 2014

GÅSUNGER, PUSELABBER....


Hva kaller du disse myke skjønningene?
Selja er vakker nå med disse puse lignende knoppene
Lykken er å komme over et gedigent tre stappfull av disse :)


Blir nesten litt barnslig når jeg får plukke med meg noe,"litt" happy kan du si ;))))
Våren er definitivt min årstid



Nytt lysegrønt sløyfebånd fra Nille ble knyttet rundt vasen,tar igjen fargen på tallerken stativet. 
Så utrolig mye fint den butikkkjeden har fått inn :)


HER kan du forreststen se et innlegg av skapet og hvordan det så ut da jeg fikk tak i det

Kransen minner meg om fuglerede



Håper du ble glad og inspirert av disse vårlige bildene :)



Ønsker deg en fin dag videre!

Bente-mor

19 kommentarer:

  1. Her på Lunner sier vi gåsunger. De er nydelige, men jeg kan dessverre ikke ha de inne.
    Da blir nesetippen min sår og rød, øynene også forresten. Så jeg nyter synet av dem hos deg
    isteden jeg. Det er iallefall ett sikkert vårtegn som tas imot med takk uansett rennende nese...
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Jeg elsker vår og alt den bringer med seg:)))
    Deilig fuglesang....og pusekatter som jeg kaller de.har jeg plukket inn for noen uker siden.
    Skjønne vårlige bilder snuppa!

    Ha en herlig ettermiddag:)
    God klem og fuglesang ;)

    SvarSlett
  3. Jeg kaller de puselabber :)
    Ja de er skjønne og man kjenner at vår følelsen siger inn, nydelig!
    Kos deg masse med disse skjønne dagene <3 klem

    SvarSlett
  4. Herlig vårstemning rundt skapet og hylla di- kjenner lukta og lyden av vårbekken , som traller.

    SvarSlett
  5. Som Camilla kaller jeg dem også for pusekatter, kjært barn har mange navn. Nydelige bilder av vakre pusekattene. Her har det også vært vårlig noen dager, men ser til min fortvilelse at de melder snø til helgen.

    Klemmer

    SvarSlett
  6. Jeg ble både glad og inspirert av bildene dine! Lerketrær har også slike pusekatter:) De er så skjønne.
    Skapet ditt ble så fint etter at dine kyndige hender fikk gått over det. Smart med malte glass. For en koselig krok du har laget deg der. Jeg tar imot tips om Nillebesøk. Ble imponert over den flotte hyllen som du fant på selveste Europris.
    Skjønne bilder!!
    Ha en fortsatt fin kveld.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  7. Takk for eit fint innlegg.
    Her kallar me dei gule duskane for gåsungar. Her er den ikkje komen så langt enno, men gler meg til dei kjem.
    Det er så lekkert hos deg :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Heisann
    Så koselige bilder da!
    Her kaller vi de pusekatter, og jeg var på leit i går. Ikke så mange slike trær på min tur...men fant noen kvister :)
    Ønsker deg en fin torsdag!

    SvarSlett
  9. Jeg er fra Hønefoss, og der sier vi gåsunger :-)
    Og de er så vakre !!
    Torsdagshilsen fra Trude C.

    SvarSlett
  10. Gåsunger er det jeg alltid har kalt disse for.
    Nydelige er de. Herlig å igjen kunne
    finne planter ute en kan ta med inn.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  11. Vakkert Bente :) Her kaller vi det for gåsunger :) Litt tidlig her enda, men det er små knopper så snart !

    Ønsker deg en fin dag <3

    Klem Monica

    SvarSlett
  12. Nå har jeg kost meg her hos deg med kaffekoppen ved siden av .
    Skjønneste gåsunger ... Ja for det sier vi her .
    SÅ myke og fine ...
    Barnebarna lurer alltid på om de kan få plukke noen fra greinene mine og koooose med ... Herlig !
    Deilige vårdagen for tiden !
    Sender en vårlig klem ...

    SvarSlett
  13. Hei❤
    Mailen min er blitt hakket.
    Så om du får en Mail fra meg om at jeg er i England og trenger penger så er jeg IKKE det altså.... Så pyton kjedelig. Har mistet alle kontakter og Mail.....

    Ha en hakkefri dag snuppa 💛❤

    SvarSlett
  14. Vi kaller de også for gåsunger:) De er så søte.
    Så fint du har pyntet med tallerkenstativ og herlige lyslykter!!
    Det er alltid så koselig å komme inn her hos deg:)
    Ønsker deg en fin kveld!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  15. Kjempeskjønne bilder Bente!
    Så vakkert med den vasen full av vårens gåsunger:)
    De kom så fint frem mot den hvite bakgrunnen.
    Og det er en lykke å finne slike, våren er ei fantastisk årstid!
    En blir så glad inni seg over alle de små spirene, og fuglesangen, det er lykke for meg:)
    Nytt innlegg både på den vanlige bloggen og hagebloggen hos meg, jeg bobbler nok litt over alle vårtegnene;))

    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  16. Jeg ble definitivt inspirert ja:)
    Vi kaller dem gåsunger her jeg bor,så nydelige de er!
    Å for en skjønn farge på det lille stativet og båndet rundt vasen,den lille prikken over i`en:)
    Ha en fin dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  17. dette var flott å se....vårlig!
    jeg er så allergisk for disse gåsungene, så jeg kan ikke ta dem inn, men alle kvister kan taes inn, så jeg plukket noen syrinkvister, og nå spretter dem ut :-)

    klem tone

    SvarSlett
  18. Så deilig å endelig kunne plukke med seg noe utenfra som det er litt liv i....og de er jo sååå skjønne gåsungene som jeg kaller dem!!!!Har allerede hatt i to omganger her i huset,herlig vårtegn!!!! Husker det tallerkenstativet siklet jeg også på.knallfint Bente,og så fint å ta igjen fargen på det med den sløyfen!!! :)

    Ps pakken er ikke sendt enda,har hatt litt bevegelsesproblemer så jeg ber om forståelse.Skal nok snart komme din vei Bente!!! :)

    Nyt vårgreinene dine inne...nå kommer visst snøen sies det :O

    GOd Helg!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  19. Dette fikk jeg en god vårfølelse av! Må nok ut og klippe litt med saksa min i en grøftekant når gåsungene begynner å sprette her etterhvert. Tenk at vi er midtveis i mars allerede og om en måned er det påske. Våren er virkelig en deilig tid, særlig når den kommer så tidlig som i år. Klem

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥