mandag 11. januar 2016

Meise hjerte




I dag laget jeg et STORT HJERTE med masse godsaker i til pippippene ute :)
Blandingen er alt en liten fugl kan ønske seg 
Jeg brukte ikke en oppskrift, smeltet bare én pakke med flott matfett og blandet jordnøtter,viltfuglblanding, sammalt hvete grov, havregryn , brød, solsikkefrø, gresskarkjerne, rosiner og litt tranebær til pynt. Tror det var alt ;)



Brukte en silikon form fra Ikea

Tykt hampetau ble laget en knute på og dyttet ned til bunnen så det skulle bli lett å 
nå tak i fra andre siden.


Masse fristende saker her 


Jeg hang det ut i halv tre tiden og nå sitter det fullt av spurver i treet og bare titter :)
De trenger alltid tid når det er noe nytt som skal prøves.


Blir morsomt å se i morgen om det trekker til seg mange fugler :)



Takk for alle gratulasjoner i forrige innlegg ......
Fredag 8.januar som er den rette dagen hadde jeg en 
gjeng med venninner her hjemme, jeg fikk en  kjempekoselig og uforglemmelig kveld:)
Men nå føler jeg meg ferdig med kake spising og feiring for denne gang ;) 







Enkel bordpynt


Lysene er fra adventsstaken min satt oppå gamle dessertskåler som jeg snudde.



Serviettene passet godt til anledningen



Ha en fin uke!



Klemmer med krem på til dere ;)


Bente-mor 

15 kommentarer:

  1. Så nydelig fuglemat, og et hjerte da- så koselig :) Ja viktig å tenke på de nå når det er kaldt og mye snø- det er det her.
    Nydelig bord og artig med litt ekstra moro på bordet. Du får det du til Bente :) <3

    Her er jeg hjemme alene i kveld - Finn er på jobb.

    Ha en nydelig uke :) <3

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med den store dagen!Så lekkert alt så ut, både den ene dagen og den andre!
    Tenker nok du får fullt hus i fuglehjertet i morgen, det er så koselig med småfuglene.
    Takk for koselig hilsen inne hos meg, ja koppen liker jeg også kjempegodt .
    Under står det:Wild birds, a design by Richard Partis. Dunoon, fine bone china. Det er vel Dunoon som er fabrikkmerket, har bare en , skulle gjerne hatt flere.
    Ha en fin fortsettelse av uka.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Ja det tar som regel litt tid før nye matstasjoner oppdages.
    Men tenker det blir liv i treet der etterhvert.
    For et flott kakebord. Mye som frister der ja.
    Jeg får klare meg med fruktfatet her i dag Hehe
    Ha ei velsignet god vinteruke :)

    SvarSlett
  4. For en fantastisk rett du serverer til de søte småfuglene. Vi har en del matstasjoner utenfor kjøkkenvinduet og vi synes det er morsomt å følge med om det dukker opp noen sjeldne arter.
    Klem (sender pakke i morgen)

    SvarSlett
  5. Så flott at du tenker på småfuglene også,det er så koselig å se på dem når de finner ut av at her finnes mat:)
    Minstemor her i huset snekret seg og en matstasjon for en stund siden,å idag hengte vi den ut med meiseboller hengende på,så blir spennende å se om de finner veien:)

    Så koselig dekket bord for venninnene dine,tenker dere koste dere:)

    Klem Caroline

    SvarSlett
  6. Gratulerer med overstått bursdag!
    Så fin bordpynt!! :-)
    Takk for tips til fuglemat - tror jeg vil prøve å lage selv i stedet for å kjøpe de tørre, og sikkert smakløse, bollene på butikken. :-)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  7. Tenker det tar ikke lang tid før det er full fest i treet !!
    Nå er det viktig å tenke på fuglene ..
    Er så gøy å sitte å se ut vinduet på de forskjellige artene som dukker opp .
    Ha en fin dag Bente !
    Klem

    SvarSlett
  8. Hei skjønne deg <3
    Først må jeg takke for så koselig kommentar på bloggen min, ble sååå glad for at du finner inspirasjon hos meg!
    Utrolig koselig og hjertevarm blogg du har, ønsker deg fine januar dager;)
    Klem fra Silje Marie<3

    SvarSlett
  9. Den fuglematen ser ut som det lekraste festmåltid.
    Eg tenkje at før dagen er omme er det mange innhogg i mathjertet.
    Så koseleg du hadde det i dette selskapet også.
    Smart ide og snu dessertskål og få lysestake. Den trur eg at
    eg vil kopiere.

    Ha ei fin januarveke
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  10. Så fint innlegg,å så flotte bilder.
    Kan tenke meg pipp-pippene blir fornøyde nå :)
    Ha en fin dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder med flott bord og koselig gave til småfuglene.
    Klem

    SvarSlett
  12. Så fint fröhjärta du gjort åt fåglarna! Hoppas du får många vackra fåglar på besök :)Jag vill också gratulera dig på din bemärkelsedag, grattis!
    Ha en riktigt skön fortsättning på helgen,
    kram Tini

    SvarSlett
  13. Gubben Bente - har jeg gratulert deg ??? Den fibrotåken min slår inn og jeg husker søren meg ikke - men bedre med en gratulasjon for mye enn en for lite så gratulerer med overstått dag!!!! Stor dag til og med,ser ut som en kjempekoslig feiring du hadde med det lekre bordet og sunnmørsk kakebord som seg hør og bør! ;)
    Til og med fuglene fikk feire litt ser jeg ;)))
    Håper du har hatt fine dager på RØros !!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  14. Gratulerer med overstått. Jeg får vårstemning av å se på bloggen din. Vakkert.
    Jeg vet du fulgte bloggen min "fiksemalla", siden jeg fikk en del problemer med den har jeg startet "den nye fiksemalla" om du ønsker å følge meg videre.
    God helg fra Ann-Jorun

    SvarSlett
  15. Skjønne bilde til å drøyme seg bort i :)

    Ha ein fin vårdag :)

    Mvh Marie

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥