fredag 24. juni 2016

Skjønnhet skaper glede


Ønsker dere alle en riktig god sommer med bilder fra favoritt hjørne i hagen min



 Hurdalrosa plantet jeg juli sist sommer og i år er det masse knopper og blomster på den.Ser ut som den trives med plasseringen  
En sann glede  :)



 Kortvarig blomstring på den, men du verden så kjekt :)

Nå er det ingen kaffe grut som kastes,  jeg samler i en lite bøtte og heller på plantene innimellom.
Bland gjerne litt kaffe og vann sammen i kaffegruten før du heller det rundt rosene og andre vekster. 
Banan skall tar jeg vare på også det hakker jeg opp i biter og 
graver ned rund jorddekke ved rosene.

Bananskall er rikt på magnesium, svovel, kalsium, fosfater, kisel og natrium. Sporstoffer som planter trenger for å vokse seg sunne og sterke, sporstoffer er det lite av i hagejorden.

Husk å småprate til blomstene dine, det er levende organismer og jeg tror at gode ord gjør noe med blomstene :) 
Høres rart ut men ord har makt uansett hvem det sies til  ;)




 Må jo plukke inn litt også , holder med en liten gren ;)




Jeg kommer sterkere tilbake til høsten :)

Kos dere og nyyyyt hvert sekund  


Sommerklem fra meg

Bente

8 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det her i hagen! Sjarmerende portal og Hurdalsrosa er jo bare så nydelig når den blomstrer! Nyt sommeren :-) Klem og smil fra Berit

    SvarSlett
  2. Hurdalsrosa er helt nydelig. Min er på andre året og vokser noe helt utrolig. Har masse knopper men er ikke i blomst ennå.
    Klem

    SvarSlett
  3. Nei nå skal du høre Bente!!!! For når du la ut desse bildene på Facebook var det nemlig ei tutte uti langevågen som tenkte i sitt stille sinn at dissa skulla no ho Bente ha laga blogginnlegg med!!!! Og når jeg nå setter meg ned noen minutter og titter innom bloggen min ser jeg en viss Loftkrok på bloggrollen min!Det var gøy,og sååå koslig med innlegg fra deg igjen - og de dåne-lekre bildene da !!! Kan ikke flytte fa den idyllen vet du! Du har virkelig laget det helt skjønt rundt deg! Jeg også plantet Hurdalsrose i fjor,voldsomt som den vokser.Min står sammen med New Dawn som jeg syntes var for blass og derfor rkjøpte jeg Hurdal for å få litt mer farge.Og nå holder den aller første rosen på å sprette ut og fargen ser helt aldeles perfekt ut. Veldig fornøyd :)Og din ser fantastisk ut der den klatrer - tydelig at den får mye godsnakk og mye god "mat" !
    Nyt sommeren Bente - gleder meg til høsten og mer fra deg på bloggfronten også :))
    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Så nydelig Bente :) <3 Har kjøpt en Hurdalsrose som nå står foreløpig i en stor krukke. Kunne ikke ta sjansen på at den ble utsolgt :) Utbygger er ferdig med alle husene rundt her men har igjen å pynte litt foran hos oss. Der har vi bil nr 2 parkert. Vi vil plante litt, men må jo vente til de har gjort det de skal. Da skal nok Hurdalsrosen få en plass. Vi hadde en på Gjøvik når vi bodde der og den vokste masse på kort tid og ble raskt et tre. Nå ønsker ikke jeg det veldig stort, men det kan vel klippes og stelles til. De er nydelige og hardføre.

    Kos deg masse i den vakre hagen din og nyt sommeren.

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Så koselig med et innlegg fra deg igjen:)
    Det går litt i rykk å napp her og,men er inni en god steam for øyeblikket,hihi;)
    Hurdalsrosen er såååå nydelig!
    Gode tips angående kaffegrut og bananskall,jeg gjør det samme,å har friske planter sålangt:)

    Ønsker deg flotte sommerdager!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  6. Nydelige hurdalsrosa ! Så fin.
    Gleder meg til nye innlegg her,håper du har noen fine sensommer dager.
    Klem Christina

    SvarSlett
  7. Innom for å ønske deg en fin fredag og GOD helg !
    Er SÅÅÅÅ koselig å se bildene fra hagen og stua nå som jeg har vært der 💕
    Håper du har det bra kjære deg ..
    Vi drar en snartur til London senere i dag ✈️
    Ha det bra !
    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Hei Bente og tusen takk for besøk!:)
    Nydelige bilder fra hagen og den rosen var nyyydelig!
    Ønsker deg en fin helg!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥