tirsdag 9. desember 2014

Pyssel og syssel

Gjenbruk liker jeg, så igår ble denne gulnende gamle julestjernen lys turkis :)



Her henger den i trappegangen med et glimt av den gamle nissen i bakgrunnen :)



Ordinære advent staker kan bli flotte med litt maling og papir:)



Prikker er aldri feil ;)


Her er en som matcher kjøkken innredingen min :) Lyseblå og fin 
(Dårlig lys forhold idag så bildene blir deretter)


Laget noen små julebøker også.....


og et gammeldags penalhus i ren "Bentestil" :)


Mer roser i hjertet 

Her ser dere mine nyinnkjøpte jule kuler i pastell farger 
Gleder meg til å se hvordan det blir på treet :)


To lys er tent 

I bolig avisen til VG på søndag som var ble jeg tatt ut som ukens bolig blogger :)
En journalist kontaktet meg for noen uker siden og lurte på om jeg ville være med.
Litt skummelt men utrolig morsomt :) Kjekt de ville ha en vanlig gjenbruk blogg som min:)


Her blåser det skikkelig kraftig ute og skydekket er tett idag. 
Skulle ønske vi fikk litt snø det lyser så  flott opp i vinter mørket.
Godt  det er så masse flott lys som her hengt opp rundt omkring da :)


Da får dere ha en super advent uke videre :)


Gode klemmer fra Bente

Take care 



13 kommentarer:

  1. Så lekre ting du har laget! Så fine de advetsstakene ble, kjempesmart!
    Her uler det også rundt hushjørnene, koselig synes nå jeg.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Så fint det ble med den nymalte adventsstjernen hengende der. Og så lurt å dekorere adventsstaken med papir. Skjønne ting du pusler med, jeg pusler litt her også, holder på å dekorere fyrstikkesker som jeg skal ta med til Fillipinene. Bruden har 9 søsken og hver av dem skal få en eske og en sjokolade.

    Stor adventsklem til deg Bentemoren

    SvarSlett
  3. Så koselege bilde. Mange fine tips !
    Eg lure på kvar du får tak i stativet som du har asjetter i.
    Eg har mange gamle asjetter.

    Fin kveld i ruskeveret.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Hei Bente. Så fiiin julestjerna ble. Utrolig mye lekkert her. Så flink og kreativ du er.
    God klem fra meg

    SvarSlett
  5. Så gøy med VG, da! Og kjempefine bilder og idéer her. Nydelig turkisfarge.

    SvarSlett
  6. danke für die tollen bilder!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  7. SÅ mye fint det var her Bente !!!
    Nydelig stjerne og stakene ble jo virkelig lekre !!
    Du er jo så flink ...gleder meg like mye over hvert eneste innlegg fra deg !
    Og så bøkene da ...åh ... Det er jo helt meg og det vet du ...

    Fine adventsdager til deg !!
    Klemmer

    SvarSlett
  8. Så stilige adventsstakene dine ble
    Det var jammen lurt. Ja alt kan jo males.
    Du malte jo et pledd. Det syns jeg høres helt utrolig ut.
    Farge med stoffarge ja. Men med maling. Ja det var noe helt nytt.
    Ønsker deg ei fortsatt herlig uke :)

    SvarSlett
  9. Flinke Bente,stadig vekk små og store prosjekter!!!Herlg farge på stjernen og staken...men det visste du vel jeg ville synes Hihi!Og der er de kulene du sendte bilde av på insta ja,så bra du fikk tak i da - det blir garantert lekkert!!!Legger også merke til alle de skjønne tallerknene og asjettene dine i tallerkenholderen din,sikle sikle!!!!Lurer på hva ditt neste prosjekt blir jeg :))))
    Det er ihvertfall vær til å holde på med sånt...selv har jeg holdt på å laget fotobøker på nett i to dager og er møkk lei!!!Men ferdig nå,så jeg kan konsentrere meg om andre ting!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  10. Du er et oppkomme av ideer Bente!
    Og så utrolig lekkert da!
    Helt nydelig farge, og så smart å friske opp adventstaken med prikker og ny farge,herlig!

    Fine advensdager fortsatt!

    SvarSlett
  11. Som vanlig masse gode ideer hos deg Bente. Å fikse opp julestakene er jo kjempekult. Det hadde jeg ikke kommet på, men det ble kjempefint!!! Alt står i stil hos deg. Til og med adventsstjerna. Du er så kreativ og flink altså. Et nytt ord vi kan bruke om det du lager er BENTEFINT. Du er et oppkomme av gode ideer.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  12. Wow - du er kreativ:)
    Nydelige pastellfarger hos deg - gleder meg til å se juletreet ditt.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  13. Så koselig her hos deg!
    De lysestakene ble kjempefine etter at du pimpet dem med litt maling og papir:)
    Så flotte bøker også:)
    Ønsker deg fine desemberdager!
    Klem Caroline

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥