søndag 14. desember 2014

Deilige smørkjeks med julestempel på


Endelig fikk jeg bruke stemplene jeg kjøpte for leeeenge 
siden på  Åhléns:)
En tur innom til Anne med bloggen Garden and Angels ble sparket jeg trengte, hun hadde laget noen  
 skikkelig fristende smørkjeks med HOMEMADE stempel på  .)
HER ser dere innlegget med kjeksene hennes :)
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Jeg laget to pølselengder av deigen og laget de like store 
som diameteren på stemplene.
Så la jeg deigen i kjøleskapet til smøret hadde stivnet og 
skar de i 1/2 cm brede stykker. 
Veldig enkelt :)






Her er ingrediensene:

225 g romtemperert smør
100 g melis
2 ts vaniljesukker
1/4 ts salt
300 g mel

Stekes på 175 grader ca 10 - 12 min ...


Vi valgte de minste stemplene som har tre forskjellige jule motiver.
Yngste mann stod for stemplingen :) 
Kjempe konsentrert, hihi :D


♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪




Lurt å ha litt mel på stempelet så ikke deigen setter seg fast. 





Stekes så de blir litt gyldne men lyse


Ble de ikke flotte :)



Nammmm, da er det bare å sette på litt kaffe ;)


♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪




Nå fikk jeg skikkelig julestemning :)

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪ 




♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪


God Jul

15 kommentarer:

  1. så flotte!
    jeg har også kjøpt stempel......og runde utstikkere :-)
    kjøpte med pepperkakedeig fra ikea idag, så i morgen blir det noen kaker her også....om jeg får det til, så bra som deg :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Wow, så fint det blev ♥ Nu blev jag också sugen på att köpa en stämpel, det ser ju superlyxigt ut! Fin adventsstake har du också och stämningsfulla bilder. Ha en härlig kväll;) Kram fia

    SvarSlett
  3. Å så koselige kjeks. Og ikke minst så koselig å bake noe sammen!!!
    Her blinker det i lyset nå, for det er en vinterstorm igang her, så jeg får
    sitte så lenge ved Pc'n jeg kan. Kan fort bli strømbrudd når det uler rundt hushjørnene...
    Håper det er stille hos dere, men tror dere har slik vind oftere enn her.
    Uansett vær ønsker jeg deg en fin søndagskveld og ei god ny uke.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Så fine de kjeksene ble. Så på slike stempel her en dag,
    men droppet det. Har visst noen andre jeg får prøve først.
    Har ikke bakt slik kjeks, sikkert god. Enkelt er det i hvert
    fall, så det er jo overkommelig å prøve det en dag.
    Skikkelig julestemning i de bildene dine.
    Ha ei velsignet god uke .)

    SvarSlett
  5. danke für die tollen bilder und inspirationen, liebe grüße von angie

    SvarSlett
  6. Så fine de ser ut og ikke minst gode, sitter og sikler her ved pc'en :-) Og for et koselig førjul innlegg, kom helt i julestemning jeg :-) Ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  7. Det er bare ut å kjøpe seg stempel ser jeg:)
    Dette ble lekkert og disse fristet veldig - må prøves.

    Ha en fin dag - klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  8. Så koselige kaker!!!
    MMMMMM, nam sankaker kaller vi de.
    Smelter i munnen!!!

    I kveld blir det førjulskos hjemme hos oss.
    Har invitert noen gode venner på grøt og julegodter!!!

    Gleder meg! Men mye som skal gjøre i huset, før gløggen skal varmes, og jeg kan ønske velkommen!!!!

    Ha en fin mandag!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  9. Nam nam ☺ Ser nydelig ut ☺

    SvarSlett
  10. Å så koselig Bente ...
    Jeg kommer gjerne på en kopp kaffe og smaker ...
    Koselig at du linket til meg da !

    Nydeligste julestemning hos deg .
    Beste klemmen til deg

    SvarSlett
  11. Å hjelpes så skjønt!!!!
    Kjeksene i seg selv,men den koslige stunden du har fotografert så fint,ja det er rett så det jeg kjenner god bakstelukt helt hit ut!!!
    Artig med slike stempel,trigger absolutt bakelysten!!!!

    Håper du koser deg denne fine tiden før jul...og ikke stresser som meg hihi!!

    Toveklem .)

    SvarSlett
  12. Åååå,de så kjempegode ut!
    Jeg har et stempel jeg og,å fikk jammen meg lyst til å prøve;)
    Flotte bilder fra deg:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  13. De ser kjempegode ut og koselige :) Herlige bilder som vanlig. Mitt stempel ligger i en eller annen kasse- håper å få opp kjøkkenet i løpet av morgendagen.

    Ønsker deg og dine en riktig God Jul- kos deg Bente :) <3

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlett
  14. Deilige og søte julekaker!
    Ønsker deg en god jul Bente!
    Takk for et hyggelig bloggår:)

    SvarSlett
  15. Ønsker deg en riktig god jul Bente! Så fine kaker du har bakt! :) Julehilsen fra Lene i Halden

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥